母の笑顔が教えてくれる幸福と平和の秘訣

人は、苦労も悩みもないから、笑顔になるのではありません。
何があっても負けない心があってこそ、
美しい微笑みが生まれます。
そして、その微笑みから、
幸福が光り、平和が広がるのです。

One smiles not because one has no hardships or worries.
Beautiful smiles appear from a strong heart that never succumbs to one’s circumstances.
And with such smiles people become happy, which in turn sets in motion a process of peace that spreads ever further.

-Translated excerpts from Kaneko Ikeda’s speech(Seikyo Shimbun, November 28, 2008)

笑顔は、ただの表情以上のものを私たちに伝えます。特に母の笑顔は、苦労や悩みを超えた強さと愛情の象徴です。人生には挑戦と試練がつきものですが、それらを乗り越えた先にあるのは、内面から溢れ出る美しい微笑みです。母の笑顔は、負けない心の重要性を私たちに教えてくれます。この心があれば、どんな時も幸福を感じ、周りに平和を広げることができます。

コメント

タイトルとURLをコピーしました